Saps que la Unió Europea obliga a la indústria de l’automòbil incloure sistemes avançats d’assistència a la conducció (ADAS) als vehicles per fer-los més segurs? L’objectiu: reduir el nombre de morts a les carreteres.
Des del 6 de juliol, els nous models de cotxe que es comercialitzin a la Unió Europea estan obligats a incloure diversos sistemes ADAS per fer-los més intel·ligents i alhora més segurs. Aquests sistemes permeten detectar situacions de risc, alertar al conductor, i en casos extrems, actuar automàticament per reduir els accidents a les carreteres.
ADAS que han d’incorporar els vehicles amb el nou reglament:
- Caixa negra. És un microxip que enregistra els últims 30 segons abans d’un accident i uns segons després i permet saber exactament què ha passat.
- Frenada d’emergència. És un sistema que permet evitar els xocs per darrere quan es produeix una frenada sobtada o, fins i tot, quan algú creua per davant i no hi ha reacció per part del conductor.
- Assistent de velocitat intel·ligent (ISA). Aquest sistema té com a objectiu fer complir els límits de velocitat establerts. L’ISA llegeix els senyals de velocitat de la carretera i adapta la velocitat del vehicle.
- Alerta de canvi de carril involuntari. Una alerta sonora o vibratòria que s’activa quan el conductor no ha accionat els intermitents i fa un canvi de carril.
- Alerta de cinturó. Indicador de subjecció del cinturó dels seients de darrere, si estan ocupats, a través d’un senyal acústica o visual.
- Detector de cansament. Sistema d’avisos al conductor que s’activa quan aquest realitza moviments estranys al volant -per combatre la somnolència.
- Càmera a la part posterior del vehicle. Un sistema pensat per dur a terme maniobres de marxa enrere, com quan se surt d’un aparcament i així, detectar el trànsit creuat.
- Alcoholímetre. Per tal de mesurar la concentració d’alcohol del conductor i, bloquejar el vehicle si aquest està per sobre del límit permès.